چرا چینی ها برنج می خورند ولی چاق نمی شوند

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - این یک سوال بسیار رایج است. اگر کربوهیدرات عاملی برای چاقی می گردد، پس چرا بسیاری از آسیایی ها از جمله مردم چین و ژاپن با وجود مصرف زیاد برنج و کربوهیدرات، بازهم لاغر هستند.

چرا چینی ها برنج می خورند ولی چاق نمی شوند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش نمناک، مردم آسیا معمولاً زیاد از برنج استفاده می نمایند و بسیاری از اوقات برنج در حاشیه بشقاب آن ها وجود دارد. اما چرا چاق نمی شوند؟ در این قسمت از تناسب اندام به این سوال پاسخ خواهیم داد.

دلایل عمده

مصرف کم شکر فراوری شده یا فروکتوز

کم مصرف کردن شکر فراوری شده یا فروکتوز، در نتیجه مقاومت به انسولین در آن ها در حد متعادل است.

نشاسته غیر فرآوری شده

استفاده از نشاسته غیر فرآوری شده مثل برنج قهوه ای و ریشه سبزیجات که هضم و گوارش آرامی دارند و محتوای فیبر آن ها بالاست و در نتیجه از پرخوری آن ها جلوگیری می نماید.

مصرف مواد مغذی

مصرف مواد مغذی، معمولاً اسیایی ها دوست دارند از مواد مغذی استفاده نمایند. مثلاً در کشورهایی مثل ویتنام یک کاسه عظیم گوشت قرمز را همراه با نودل و برنج مصرف می نمایند. در تایلند هم انواع مختلفی از سبزیجات و گوشت را در وعده های غذایی به کار می گیرند.

در چین هم شرایط همین است، در کنار برنج از سبزیجات و گوشت استفاده می نمایند و همین باعث می گردد که مواد مغذی به بدن آن ها برسد و از هر گروه غذایی استفاده نمایند و در نتیجه تغذیه سالم، مانع از چاقی در آن ها می گردد.

فعالیت های فیزیکی

انجام فعالیت های فیزیکی و دوری از تنبلی (در صورتی که مردم نواحی دیگر همواره پشت میز می نشینند و یا در حال رانندگی هستند) اما مردم چین با انجام فعالیت فیزیکی گلوکز زیادی می سوزانند و همین عاملی برای لاغر ماندن آن ها می گردد. منظور ما از فعالیت بدنی، بلند کردن وزنه ها و انجام ورزش هایی مثل دو یا کار کردن در باشگاه نیست، بلکه فعالیت روزانه آن ها بالا است. آنها معمولا تا محل کار پیاده روی می نمایند. هر روز جنب و جوش دارند و به همین دلیل سطح تری گلیسیرید و فشار خون آن ها متعادل است.

مصرف برنج بیشتر و گندم کمتر

مصرف کردن برنج بیشتر و گندم کمتر. 90 درصد فراوری برنج در دنیا در آسیا انجام می گردد. برخی از مناطق 10 هزار سال است که برنج فراوری می نمایند. برنج سفید معمولاً اصلی ترین منبع غیر رسمی از گلوکز است. مصرف بالای برنج باعث می گردد که این مردم بیش از حد از گندم استفاده ننمایند. البته نمی توان معین کرد که گندم از برنج بهتر است و یا برعکس اما برنج معمولاً باعث ایجاد حساسیت و بیماری نمی گردد.

نکته مهم

البته برخی ها معتقدند که مردم آسیا و کشور چین مدت زمان طولانی است که برنج قهوه ای نمی خورند و برنج سفید مصزف می نمایند. به همین دلیل دیگر مثل قبل لاغر نیستند و بیشتر از قبل به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند و همین ممکن است عاملی برای چاقی شکم در طولانی مدت باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24621

به "چرا چینی ها برنج می خورند ولی چاق نمی شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا چینی ها برنج می خورند ولی چاق نمی شوند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا چینی ها برنج می خورند ولی چاق نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید