4 حرکت یوگا برای محافظت از کبد

به گزارش مجله آزمون اول، برای سلامتی بدن و ارگان های حیاتی آن از حرکات ورزشی ساده که وقت زیادی هم نمی گیرند، غافل نشوید.

4 حرکت یوگا برای محافظت از کبد

یوگا برای محافظت از کبد باعث تجربه سلامتی در کسانی خواهد بود که با مسائل کبدی دست و پنجه نرم می نمایند.

عناوین مطلب

  • محافظت از کبد با چند ورزش ساده
    • 1. حرکت سگ سر پایین:
    • 2. حرکت ملخ
    • 3. تکنیک تنفسی به نام کاپالاباهاتی
    • 4. شرایط کودک یا Child Pose
    • بعلاوه بخوانید:

کبد وظیفه تصفیه سموم و مواد زائد خون، فراوری صفرا و یاری به هضم چربی ها را بر عهده دارد. به همین علت است که کبد عضوی حیات از بدن انسان محسوب می گردد. برای حفظ سلامت کبد احتیاج به اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب است. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

محافظت از کبد با چند ورزش ساده

گنجاندن 4 حرکت یوگا که در ادامه می آید، در برنامه روزانه شما تاثیری چشم گیر بر سلامت کبد این عضو حیاتی بدن خواهد داشت. برای انجام این حرکات احتیاج به آمادگی خاصی نیست. فقط کافیست تا جایی در حرکات بمانید که برای شما راحت است.

1. حرکت سگ سر پایین:

یوگا برای محافظت از کبد حرکاتی متنوعی دارد. یکی از این حرکات سگ یر پایین است.

این حرکت یک حرکت ورزشی محبوب است که به کشش عضلات و تقویت ارگان های بدن از جمله کبد یاری می نماید.

برای انجام این حرکت، کف دست ها را کامل روی زمین بگذارید. مچ ها را مستقیما زیر شانه و زانوها را در راستای لگن قرار دهید. انگشتان پا را روی زمین فشار دهید و باسن خود را به بالا و عقب ببرید.

تا حدی که برای شما مقدور است بازوها و پاهای خود را صاف کنید تا یک V معکوس با بدن خود ایجاد کنید. نفس عمیق بکشید و سعی کنید چند نفس در این حرکت بمانید.

2. حرکت ملخ

این حرکت به تقویت عضلات پشت و تحریک کبد یاری می نماید.

برای انجام آن، روی شکم دراز بکشید و بازوهای خود را به پهلو و کف دست ها رو به پایین نگاه دارید. نفس بکشید و سعی کنید در حد توان خود پاها، سینه و بازوهای خود را از روی زمین بلند کنید. شانه ها را از پشت به هم نزدیک کنید. این حالت را برای چندین نفس عمیق حفظ نموده و روی مرکز ثقل بدن تمرکز کنید.

3. تکنیک تنفسی به نام کاپالاباهاتی

این تکنیک تنفسی باعث تحریک کبد و سم زدایی بدن می گردد. برای اجرای این تکنیک، در حالتی مناسب خود بنشینید. ستون فقرات را صاف نگه داشته و دستان خود را روی زانوها قرار دهید. نفس عمیق بکشید و سپس با فشار از بینی بازدم کنید و ناف را به سمت ستون فقرات خود بکشید. با هر دم اجازه دهید شکم به جای اولش بازگردد. این روند را برای چندین دور تکرار کنید، نفس های کوتاه و صدادار بکشید.

4. شرایط کودک یا Child Pose

قرار گرفتن در این حرکت به بالا رفتن آرامش و کاهش استرس یاری می نماید و از این طریق برای سلامت کبد مفید واقع می گردد.

برای اجرای شرایط کودک، روی دو پا بنشینید و به مقابل زانوها به این روش سجده کنید: باسن را روی پاشنه های پا نگه داشته و دستان خود را به سمت جلو دراز کنید و بعد پیشانی خود را روی زمین قرار دهید. برای چند نفس عمیق در این حرکت آرامش بخش بمانید و به نفس های خود دقت کنید.

پیشنهاد مطالعه: 5 نرمش ساده که بدن شما را سالم نگه می دارد را ببینید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 41476

به "4 حرکت یوگا برای محافظت از کبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 حرکت یوگا برای محافظت از کبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید