8 تا از برترین روش های فریز کردن توت فرنگی ???? با حفظ مزه برای مدت طولانی

به گزارش مجله آزمون اول، فریز کردن توت فرنگی با حفظ مزه به شما یاری می نماید که حتی در فصل هایی که توت فرنگی کمتر است، توت فرنگی تازه و خوشمزه برای تهیه و شیرینی داشته باشید و از استفاده کنید. اما نگهداری توت فرنگی در فریزر باید به روشی اصولی و درست انجام گردد. در بسیاری از مواقع بعد از فریز کردن توت فرنگی طعم و مزه آن تغییر می نماید و دیگر به خوشمزگی قبل نیست و حتی برای تهیه دسر و هم مناسب نیست. اما برترین روش های فریز کردن توت فرنگی چیست؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با روش فریز کردن توت فرنگی با حفظ مزه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص نگهداری توت فرنگی در فریزر پاسخ خواهیم داد.

8 تا از برترین روش های فریز کردن توت فرنگی ???? با حفظ مزه برای مدت طولانی

روش فریز کردن توت فرنگی با حفظ مزه طولانی مدت

فریز کردن توت فرنگی یک روش ساده و کاربردی برای نگهداری توت فرنگی های تازه و خوشمزه است. معمولاً نگهداری توت فرنگی در یخچال تنها تا چند روز امکان پذیر است و پس از آن توت فرنگی ها آغاز به نرم شدن و پوسیده شدن می نمایند. فریزر کردن به شما یاری می نماید تا توت فرنگی ها را برای چند ماه تا یک سال به صورت سالم و خوشمزه نگهداری کنید. در ادامه می توانید با روش فریز کردن توت فرنگی با حفظ مزه آشنا شوید.

1- شستن توت فرنگی

در اولین مرحله از فریز کردن توت فرنگی با حفظ مزه باید توت فرنگی ها را به روشی درست و اصولی تمیز کنید. برای این کار بهتر است حتماً از موادی مثل سرکه، نمک یا جوش شیرین بهره ببرید تا آلودگی های توت فرنگی پاک گردد. بهتر است برای فریزر کردن توت فرنگی در زمان شستن توت فرنگی حتما توت های نرم و آسیب دیده را جدا کنید و دور بریزید یا در صورت سالم بودن از آن ها برای تهیه، مارمالاد یا بهره ببرید.

2- خشک کردن توت فرنگی ها

بعد از باید آن ها را روی دستمال قرار دهید تا کاملاً خشک شوند. یکی از مهم ترین ترفندها برای فریز کردن توت فرنگی با حفظ مزه این است توت فرنگی را به صورت سالم و خشک در فریزر بگذارید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان در زمان خشک کردن توت فرنگی ها را فشار ندهید و اجازه دهید به آرامی خشک شوند.

3- جدا کردن ساقه توت فرنگی

بعد از این که توت فرنگی کاملاً خشک شد، با استفاده از یک چاقوی تیز انتهای ساقه و برگ های توت فرنگی را جدا کنید و دور بریزید.

4- برش دادن توت فرنگی

در این مرحله از فریز کردن توت فرنگی برای مدت طولانی می توانید توت فرنگی ها را برش دهید. این مرحله کاملاً اختیاری است. اگر توت فرنگی ها را برای تهیه اسموتی یا شیک توت فرنگی کنار می گذارید، بهتر است آن ها را به دو قسمت یا 4 قسمت تقسیم کنید تا راحت تر مخلوط شوند. در صورتی که دوست دارید توت فرنگی شما درسته منجمد گردد، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید و به سراغ مرحله بعد بروید.

5- چیدن توت فرنگی ها در ظرف

بعد از برش دادن توت فرنگی باید یک کاغذ روغنی روی یک سینی یا ظرف مناسب قرار دهید. سپس توت فرنگی ها را طوری که روی هم قرار نگیرند، داخل سینی بچینید.

6- مرحله اول قرار دادن توت فرنگی در فریزر

در این مرحله از فریز کردن توت فرنگی برای حفظ مزه آن باید سینی توت فرنگی را برای حداقل 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً منجمد گردد.

7- بسته بندی کردن توت فرنگی ها

بعد از این که توت فرنگی کاملاً سفت و یخی شد، در این مرحله می توانید آن ها را از روی سینی بردارید و داخل کیسه پلاستیکی زیپ دار بریزید. با این روش توت فرنگی ها به هم نمی چسبند و بسیار مرتب و با ظاهری زیبا و بدون تغییر مزه منجمد می شوند.

8- مرحله دوم قرار دادن توت فرنگی ها در فریزر

بعد از بسته بندی توت فرنگی ها در پلاستیک، باید هوای موجود در پلاستیک را کاملاً خالی کنید. سپس توت فرنگی ها را در فریزر قرار دهید. توجه داشته باشید که درب فریزر مکان مناسبی برای قرار دادن توت فرنگی نیست. زیرا نوسان دما در این بخش از فریزر بیشتر است و این موضوع روی طعم و مزه توت فرنگی ها تأثیر می گذارد.

نباید فراموش کنید اگر پلاستیک توت فرنگی ها به خوبی بسته نگردد، بوی توت فرنگی خیلی زود تغییر می نماید و مزه خود را از دست می دهد. با این روش می توانید تا 6 ماه توت فرنگی ها را در فریزر قرار دهید و از آن ها برای تزیین انواع دسر و بهره ببرید.

نحوه استفاده از توت فرنگی منجمد

توت فرنگی های منجمد شده بعد از آب شدن معمولاً بافت محکم و منسجم خود را از دست می دهند و کمی تیره و سست می شوند. از همین رو معمولاً از آن ها برای تهیه دسرهای پختنی یا به صورت میکس شده استفاده می گردد.

برای استفاده از توت فرنگی یخ زده حتماً نباید صبر کنید تا توت فرنگی ها آب شوند، می توانید به همین صورت منجمد شده از آن ها برای تهیه دسرها و نوشیدنی های مختلف نیز بهره ببرید.

توت فرنگی منجمد شده برای تهیه انواع پای، کمپوت، مربا، ، اسموتی، نان، تارت، شیک، مارمالاد بسیار مناسب هستند و طعم فوق العاده ای به دسرها می بخشند.

نکاتی در خصوص نگهداری توت فرنگی در فریزر

*برای نگهداری توت فرنگی در فریزر بهتر است بعد از شستن توت فرنگی کمی صبر کنید تا خشک گردد و بعد برگ و ساقه آن را جدا کنید. این کار از ورود آب به داخل توت فرنگی و عوض شدن مزه آن جلوگیری می نماید.

*از قرار دادن توت فرنگی ها روی هم برای فریزر شدن اجتناب کنید.

*برای نگهداری توت فرنگی در فریزر حتماً از پلاستیک هایی ضخیم تر که درب آن ها به خوبی بسته می گردد، بهره ببرید.

*توجه داشته باشید که توت فرنگی خراب و نرم شده به هیچ عنوان برای فریزر کردن مناسب نیست، پس برای این کار حتماً از توت های سالم و سفت بهره ببرید.

*برای نگهداری توت فرنگی در یخچال نباید میوه را بشویید، این کار موجب کپک زدن و خراب شدن توت فرنگی می گردد.

*خرد کردن توت فرنگی یکی از برترین روش های فریز کردن آن است اما در صورت تمایل می توانید توت فرنگی را به صورت درسته نیز فریزر کنید.

*برای سالم نگه داشتن توت فرنگی نباید در زمان شستن یا قرار دادن در فریزر به آن فشار وارد گردد.

خواص توت فرنگی فریز شده

معمولاً با فریزر کردن توت فرنگی به شیوه صحیح اندازه زیادی از ویتامین C میوه حفظ می گردد. جالب است بدانید که خشک کردن یا تهیه مارمالاد موجب می گردد تا بخش زیادی از ویتامین های میوه از دست برود. اما در روش فریزر کردن بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی توت فرنگی حفظ می گردد.

از طرف دیگر طعم توت فرنگی فریز شده بسیار طبیعی تر و خوشمزه تر از توت فرنگی هایی است که به روش های دیگر نگهداری می شوند، از همین رو اگر قرار است توت فرنگی را بیشتر از چند روز نگه دارید، بهتر است آن ها را به روشی اصولی در فریزر بگذارید.

سوالات متداول

برترین راه شستشو و فریز کردن توت فرنگی چیست؟

برترین راه برای نگهداری توت فرنگی در فریزر این است که ابتدا توت فرنگی های سالم و سفت را جدا کنید و بشویید. سپس بعد از خشک شدن آن ها را برش داده و در فریزر قرار دهید.

چگونه توت فرنگی را تازه نگهداریم؟

برترین روش برای نگهداری توت فرنگی با حفظ مزه این است که آن ها را به روشی اصولی در فریزر نگه دارید.

روش فریز کردن توت فرنگی چگونه است؟

برای فریز کردن توت فرنگی باید ابتدا آن ها را برش دهید و روی سینی بگذارید تا منجمد شوند. سپس می توانید توت های منجمد شده را داخل کیسه زیپ دار بریزید و در فریزر قرار دهید.

منابع: epicurious، goodhousekeeping

منبع: افق کوروش
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 36217

به "8 تا از برترین روش های فریز کردن توت فرنگی ???? با حفظ مزه برای مدت طولانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 تا از برترین روش های فریز کردن توت فرنگی ???? با حفظ مزه برای مدت طولانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید