آزادسازی واردات خودرو از اردیبهشت 1401

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر کاری یک روزه خود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران گفت درخصوص خودرو به جمع بندی لازم رسیده ایم و واردات خودرو از لیست اقلام ممنوعه وارداتی حذف و شرایط برای واردات آن از اردیبهشت ماه سال آینده مهیا خواهد شد.

آزادسازی واردات خودرو از اردیبهشت 1401

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی امین توضیح داد: در بعضی از منطقه ها کشور طرح ها و واحد صنعتی بسیار خوبی احداث شده و رشد نموده اند که حتی در بعضی موارد بیش از ظرفیت مورد احتیاج آن ها است، اما در بعضی دیگر از منطقه ها کشور شاهد نوعی ضعف زیرساختی و توسعه لازم هستیم که این مسأله سبب بروز چند عارضه اساسی در بعضی منطقه ها از جمله بروز بیکاری، حاشیه نشینی و بعلاوه مهاجرت شده است.

وی اضافه نمود: بر همین مبنا مطالعات اجرایی طرح آمایش سرزمینی صنعت، معدن و تجارت در وزارت صمت شروع شده و از اواسط سال آینده عملیات اجرایی آن کلید خواهد خورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این طرح برای شهرستان ها متناسب با امکانات، ظرفیت ها و استعدادهای موجود؛ طرح های صنعتی، معدنی و تجاری ویژه ای در نظر گرفته شده که همراه با دریافت نظرات نمایندگان مجلس، ائمه آدینه، مسئولان منطقه و البته متخصصان امر بوده و امیدواریم مسائل مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت در این منطقه ها مرتفع گردد و به توازن لازم در کشور در این زمینه دست پیدا کنیم.

واردات خودرو از سال آینده آزاد می گردد

فاطمی امین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل ارزی کشور به سبب تحریم های اعمالی سال 1397 و ممنوعیت واردات بعضی اقلام و کالایی از جمله خودرو، توضیح داد: درخصوص خودرو به جمع بندی لازم رسیده ایم و واردات خودرو از لیست اقلام ممنوعه وارداتی حذف و شرایط برای واردات آن از اردیبهشت ماه سال آینده مهیا خواهد شد.

وی گفت: اکنون برای تنظیم بازار خودرو فاصله فراوری و تقاضا بالاست و حدود 500 هزار دستگاه خودرو کسری فراوری داریم که برای برطرف آن هر دو روش افزایش فراوری به مقدار یک و نیم برابر فراوری حاضر و واردات از سال آینده مدنظر بوده و عملیاتی خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص مقدار آب مصرفی صنایع کشور تأکید کرد: حداکثر حجم آب مصرفی صنعت 3 تا 4 درصد منابع آبی است؛ با این حال در همین حوزه و در راستای افزایش بهره وری مصرف آب، چند برنامه اساسی مدنظر وزارت صمت است که از جمله آن ها می توان به استفاده از پساب شهری در بعضی صنایع اشاره نمود از جمله در بخش شست وشو و خنک کننده ها که براساس برآورد موجود، حدود 55 درصد پساب شهرها قابل بازچرخانی و استفاده در بعضی صنایع خاص است.

فاطمی امین بعلاوه در خصوص طرح انتقال آب به بعضی منطقه ها کشور برای استفاده در صنایع گفت: اجرای این طرح ها احتیاجمند کار کارشناسی دقیقی است و البته اجرای طرح های آب بر در منطقه ها دارای شرایط مساعد در اولویت قرار گرفته است و احتیاجی به انتقال آب نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 35787

به "آزادسازی واردات خودرو از اردیبهشت 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی واردات خودرو از اردیبهشت 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید