احیای ناوگان آتلانتیک آمریکا برای مقابله با توان دریایی روسیه

به گزارش مجله آزمون اول، به گفته وزیر نیروی دریایی آمریکا، فرماندهی نیروی دریایی این کشور به عنوان قبلی خود - ناوگان آتلانتیک تغییر نام یافته و وظایف آن برای مقابله با ناوگان دریایی روسیه که به مرزهای شرقی آمریکا نزدیک تر شده، تغییراتی خواهد نمود.

احیای ناوگان آتلانتیک آمریکا برای مقابله با توان دریایی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، کنت بریتوائیت وزیر نیروی دریایی آمریکا بیان کرد که فرماندهی نیروی دریایی ایالات متحده نام قبلی خود، یعنی ناوگان آتلانتیک را دریافت می نماید و تغییراتی در جهت گیری های وظایف آن در رابطه با مقابله با توان ناوگان دریایی روسیه در منطقه بوجود خواهد آمد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام نظامی این مسئله را روز چهارشنبه در جلسه شنود یکی از کمیته های فرعی کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا را بیان نموده و یادآور شد: ما نیروهای دریایی خود در این منطقه مهم استراتژیکی را به سمت اجام وظیفه اصلی خود یعنی کنترل مسیرهای دریایی به سمت خاک ایالات متحده و متحدان آن باز خواهیم گرداند.

وی تأکید کرد: ناوگان آتلانتیک آمریکا به مقابله با ناوگان دریایی روسیه خواهد پرداخت، که یک بار دیگر قاطعانه وارد عمل شده و به سواحل شرقی ما نردیک و نزدیک تر شده و مواضع خود در این منطقه را تقویت می کند.

ناوگان اصلی آتلانتیک آمریکا در سال 1906 ایجاد شد، ولی در سال 2006، به فرماندهی گسترده تر نیروی دریایی ایالات متحده تبدیل شد.

لازم به یادآوری است، در تاریخ 23 نوامبر (سوم آذر ماه) ناوشکن آمریکایی دونالد کوک وارد آبهای دریای سیاه شد. مانورهای این ناوشکن در این منطقه در چارچوب عملیات اراده استوار آتلانتیکی ناتو انجام می گردد . یک روز بعد هم ناوشکن جان مک کین آمریکا وارد آب های خلیج عظیم پطر کبیر در دریای ژاپن شد. وزارت دفاع روسیه گزارش داد که این کشتی نظامی آمریکایی، حریم دریایی این کشور را نقض نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19310

به "احیای ناوگان آتلانتیک آمریکا برای مقابله با توان دریایی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای ناوگان آتلانتیک آمریکا برای مقابله با توان دریایی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید