اعلام حمایت چین از پلیس و رهبر هنگ کنگ

به گزارش مجله آزمون اول، به دنبال درگیری های مجدد میان معترضان و پلیس هنگ کنگ، دولت چین امروز (دوشنبه) با اعلام حمایت از رهبر هنگ کنگ و پلیس آن، از مردم این دولت شهر خواست تا با خشونت مخالفت نمایند.

اعلام حمایت چین از پلیس و رهبر هنگ کنگ

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، هنگ کنگ امروز هشتمین هفته متوالی از اعتراضات خشونت بار را پشت سر می گذارد و بعضی از خیابان های مرکزی مملو از بطری های آب، کلاه های ایمنی و چتر است.

میلیون ها تن تاکنون در اعتراضات خیابانی علیه لایحه ای که اکنون به حالت تعلیق درآمده است، شرکت داشتند. گاهی این اعتراضات بخش هایی از منطقه اقتصادی هنگ کنگ را فلج نموده، موجب تعطیلی دفاتر دولتی شد و فعالیت های تجاری در سراسر این شهر را مختل کرد. مقام های هنگ کنگ همچنین نسبت به تاثیر این ناآرامی ها بر اقتصاد هنگ کنگ هشدار داده اند.

پکن بار دیگر از کری لام، رهبری حامی پکن در هنگ کنگ و دفتر دولت چین در امور هنگ کنگ و ماکائو که اختیاراتی در سطح کابینه دارد، حمایت به عمل آورد. یانگ گوآنگ، سخنگوی این دفتر در کنفرانسی خبری تاکید نمود: دولت مرکزی قویا از کری لام برای راهنمایی هنگ کنگ، براساس قانون حمایت می نماید و کاملا پشتیبان اجرای مقررات به دست پلیس هنگ کنگ است.

به گفته این سخنگو، مهمترین مساله این است که هنگ کنگ طبق قانون این ناآرامی را کنترل کند. او چهره های بی مسوولیت در غرب را عامل تحریک مسائل در هنگ کنگ دانست و هدف آنها را محدود کردن توسعه چین مطرح کرد. به گفته او، چنین کوشش هایی ناکام خواهد ماند.

او در پاسخ به این پرسش که شرایط مداخله ارتش آزادی بخش خلق چین چیست، سخنان دیگر مقام ها درباره قانون اساسی کوچک هنگ کنگ موسوم به قانون بنیادین را بازگو کرد. طبق آن دولت هنگ کنگ می تواند خواهان اعزام نیروهای داوطلب برای یاری به برقراری نظم گردد.

سخنگوی دفتر دولت چین در امور هنگ کنگ و ماکائو گفت، دولت هنگ کنگ و جامعه احتیاج دارند تا راه هایم موثرتری برای یاری به برطرف نگرانی جوانان در حوزه مسکن، شغل و دیگر مسائل پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1872

به "اعلام حمایت چین از پلیس و رهبر هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام حمایت چین از پلیس و رهبر هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید