انرژی های نو بالاخره در ایران دیده شد

به گزارش مجله آزمون اول، ایران کشوری است که از لحاظ انرژی های تجدیدپذیر پتانسیل های بالایی داشته و پرونده استفاده از آن ها از سوی دولت به صورت جدی در حال پیگیری است. بر این اساس تا به امروز از منابع تجدیدپذیر حدود چهار میلیارد و 405 میلیون کیلووات ساعت انرژی فراوری شده که این میزان فراوری برق توانسته از انتشار سه میلیون تن گاز گلخانه ای در کشور بکاهد.

انرژی های نو بالاخره در ایران دیده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، ایران ظرفیت های زیادی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر دارد و تخمین زده می گردد با شرایط فعلی بین 15 تا 20 هزار مگاوات ظرفیت قابل نصب نیروگاه های بادی که صرفه مالی دارند، در ایران وجود داشته باشد.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) نیز اعلام نموده ظرفیت نیروی تجدیدپذیر جهانی تحت تاثیر نصب تاسیسات فوتوولتائیک خورشیدی در خانه ها، ساختمان ها و صنعت، تا پنج سال دیگر 50 درصد رشد خواهد نمود. در این راستا با توجه به این که ضریب بار فراوریی این نیروگاه ها در ایران نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، دولت درصدد توسعه بیش تر این انرژی پاک است و طبق برآوردها بیش از 150 هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه های خورشیدی در کشور وجود دارد.

  • ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر به 885 مگاوات رسید

ظرفیت در حال بهره برداری نیروگاه های تجدیدپذیر ایران در آخرین ماه سال 1398 به رقم 885 مگاوات رسید و بر اساس آخرین اطلاعات سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران 345 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال احداث تا پایان اسفند گذشته در ایران وجود داشته است.

  • برنامه کشور برای فراوری انرژی از منابع تجدیدپذیر تا 1404

از مجموع نیروگاه های تجدیدپذیر 61 نیروگاه با سهم 44 درصدی به نیروگاههای خورشیدی تعلق دارد و سهم نیروگاه های بادی با 19 نیروگاه 34درصد از ظرفیت کل نیروگاه های تجدیدپذیر است.

نیروگاه های برق آبی کوچک سهمی 12 درصدی از مجموع ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده اند و نیروگاه های زیست توده با یک درصد کمترین سهم در فراوری برق از محل نیروگاه های تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده اند.

همچنین سهم فراوری برق از بازیافت حرارت توربین های انبساطی نیز دو درصد و فراوری برق از محل کاهش تلفات در شبکه برق نیز به هفت درصد رسیده است.

ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر درحالی به 885 مگاوات رسیده که پارسال همایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو از کوشش برای رسیدن ظرفیت این بخش به 1000 مگاوات خبر داده بود؛ هرچند این عدد تحقق پیدا نکرد اما سیر پیشرفت انرژی های تجدیدپذیر نشان از آینده ای روشن دارد.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8882

به "انرژی های نو بالاخره در ایران دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انرژی های نو بالاخره در ایران دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید