ایران چقدر برق از نیروگاه بادی می تواند تولید کند؟

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر نیرو از وجود ظرفیت باقوه تولید 30 هزار مگاوات برق از نیروگاه بادی در کشور خبر داد و گفت: باید این ظرفیت را بالفعل کرده و وارد مدار کنیم.

ایران چقدر برق از نیروگاه بادی می تواند تولید کند؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، رضا اردکانیان در ارتباط ویدیو کنفرانسی با جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور در استانداری آذربایجان شرقی برگزار گشت، با اشاره به اینکه بیش از 7 میلیون نفر از آب سالم روستایی برخوردارند گفت: 10 میلیون نفر تا انتها دولت از آب سالم در روستاها بهره مند می شوند.

وی اضافه نمود: تا انتها سال 227 پروژه آب و برق با سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد تومانی در 31 استان کشور به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه امروز یکی از بزرگترین نیروگاه های بادی کشور شامل 20 توربین 2.5 مگاواتی با مجموع 50 مگاوات افتتاح شده و وارد مدار می شود ابراز داشت: از ویژگی های عمده این نیروگاه، ساخت داخل بودن آن است که 80 درصد ساخت داخل و مپنا است که تکنولوژی آن 10 سال پیش وارد کشور کرده و بومی سازی شده است.

وزیر نیرو از وجود ظرفیت باقوه تولید 30 هزار مگاوات برق از نیروگاه بادی در کشور خبر داد و گفت: باید این ظرفیت را بالفعل کرده و وارد مدار کنیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه 302 مگاوات نیروگاه بادی در کشور داریم که 17 درصد آن در آذربایجان شرقی است اضافه نمود: در این پروژه که در آقکند میانه واقع شده، بخش خصوصی 960 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این حجم از تولید اگر در یک نیروگاه با سوخت صورت می گرفت، آلایندگی در پی داشت که این نیروگاه بادی برای تولید 50 مگاوات برق، از انتشار 119 هزار تن تولید آلاینده ها جلوگیری کرده و مصرف در آب و سوخت هم صرفه جویی قابل توجهی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4155

به "ایران چقدر برق از نیروگاه بادی می تواند تولید کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران چقدر برق از نیروگاه بادی می تواند تولید کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید