تصمیم انگلیس برای افزایش زرادخانه های هسته ای غیر قانونی است

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در پی تصمیم دولت انگلیس برای افزایش زرادخانه های هسته ای خود، سفیر روسیه در لندن دولت این کشور را به نقض تعهدات بین المللی خود در مورد معاهده کنترل تسلیحات هسته ای متهم و اعلام نمود که روابط میان مسکو و لندن تقریباً نابود شده است.

تصمیم انگلیس برای افزایش زرادخانه های هسته ای غیر قانونی است

آندرئی کلین در تبادل نظر با رادیو ال بی سی، طرح دولت انگلیس برای افزایش زرادخانه های هسته ای خود را غیر قانونی بر شمرده و گفت: شما در حال افزایش 40 درصدی تعداد زرادخانه های خود هستید. این نقض معاهده عدم اشاعه و بسیاری دیگر از تعهدات بین المللی است که از کاهش تسلیحات هسته ای سخن می گویند.

وی همچنین در مورد روابط میان مسکو و لندن گفت: فکر می کنم کاری که باید انجام دهیم و احتیاج فوری به آن داریم، از سرگیری روابط مالی است. قطعاً این کار برای انگلیس، آن هم در دوران پس از برگزیت که لندن به دنبال شرکا و معاملات تجاری دیگری است، مساله ای حیاتی خواهد بود.

سفیر روسیه در لندن در بخشی دیگر از سخنان خود و در واکنش به اهانت رئیس جمهوری آمریکا به ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود، پوتین را مردی بسیار خوب توصیف کرد که تنها مشغول دفاع از منافع ملی خود است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22940

به "تصمیم انگلیس برای افزایش زرادخانه های هسته ای غیر قانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم انگلیس برای افزایش زرادخانه های هسته ای غیر قانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید