دو راه چاره فروش 5000 میلیارد تومان سهام عدالت

به گزارش مجله آزمون اول، در حالی که بیش از یک ماه است که فروش سهام عدالت متوقف شده است شورای عالی بورس در آخرین تصمیمات خود روش هایی را برای فروش 5000 میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت مصوب نموده است.

دو راه چاره فروش 5000 میلیارد تومان سهام عدالت

به گزارش ایسنا، فروش سهام عدالت که به دلیل افزایش حجم فروش باعث برهم خوردن تعادل بورس شده بود حدود یک ماه پیش متوقف شد و مشمولانی که روش مستقیم را برای سهام خود نمی توانستند اقدام به فروش سهام خود نمایند دراین راستا شورای عالی بورس روش هایی را برای این موضوع مصوب نموده اند.

براین اساس صندوق های با درآمد ثابت که در حال حاضر می توانند تا 20 درصد سبد سهام خودشان را به سهام اختصاص دهند باید تا 50 درصد پرتفوی سهام صندوق را سهام عدالت بخرند.

از سوی دیگر صندوق های با درآمد ثابت درخواست داده اند تا یک صندوق سهامی تاسیس گردد و منابع آن را نهاد های اقتصادی بازار سرمایه مانند تامین سرمایه ها، شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها تامین نمایند و سهم را بخرند.

براین اساس به گفته مسئولان با این دو راه چاره ایجاد شده 5000 میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت انجام می گردد.

همچنین برای این که اطلاعات فروش سهام عدالت منتشر و افشا نگردد ابتدا همه درخواست های فروش تجمیع می گردد و سپس به وسیله یک کارگزاری در خارج از ساعات معاملات سهام عدالت به فروش می رسد و در نهایت منابع اقتصادی آن به سمت کارگزاری های فروشنده واریز و تخصیص داده می گردد تا به حساب سهامدار واریز گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20241

به "دو راه چاره فروش 5000 میلیارد تومان سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو راه چاره فروش 5000 میلیارد تومان سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید