سفیر آمریکا در کانادا استعفا کرد

به گزارش مجله آزمون اول، در حالی که رئیس جمهور منتخب آمریکا از کلیه سفرای این کشور در سراسر دنیا خواسته است تا روز تحلیف از سمت خود کناره گیری نمایند، سفیر آمریکا در کانادا استعفای خود را گفت.

سفیر آمریکا در کانادا استعفا کرد

برای دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بروس هیمن سفیر آمریکا در کانادا نخستین دیپلماتی بوده است که در پاسخ به درخواست دونالد ترامپ، از سمتش استعفا نموده است.

وی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: همان طور که درخواست شده، من به عنوان سفیر آمریکا در کانادا از 20 ژانویه کناره گیری خود را اعلام می کنم.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که این دستور توسط تیم انتقالی دونالد ترامپ اعلام و در وزارت خارجه آمریکا منتشر شد.

دیپلماتهای منتخب از سوی رئیس جمهوری آمریکا معمولا پس از انتها دوره ریاست جمهوری پست خود را ترک می نمایند اما آنها طبق قانون چندین ماه فرصت دارند تا زمان انتها سال تحصیلی فرزندانشان به فعالیت در پست قبلی ادامه دهند.

وی از فرستاده های اوباما خواست در روز 20 ژانویه و پس از مراسم تحلیف، استعفای خود را ارائه نموده و سفارتخانه ها را ترک نمایند.

نیویورک تایمز با اعلام این خبر تاکید نمود این اقدام ترامپ می تواند آمریکا را برای ماه ها از در اختیار داشتن سفرای مورد تایید مجلس سنا در کشور های کلیدی چون آلمان و بریتانیا، محروم کند.

تصمیم دولت ترامپ با اقدامات روسای جمهوری گذشته متفاوت است. در گذشته روسای جمهوری آمریکا زمان حضور سفرا را تا معین سفرای جدید تمدید می کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2543

به "سفیر آمریکا در کانادا استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در کانادا استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید