طرز تهیه دمنوش درمنه (آرتمیس) و خواص آن در درمان بیماری ها

به گزارش مجله آزمون اول، نام علمی گیاه درمنه Artemisia vulgaris است که از نام الهه یونانی آرتمیس گرفته شده است. این گیاه دارویی خواص بسیار زیادی دارد و اخیرا به دلیل یاری کردن در فرایند بهبودی بیماری کرونا، بسیار معروف شده است. آرتمیزین، سانتونین، اسانس شامل سینئول، پی نن، سسکی ترپن و کمی ترپنیئول مواد شیمیایی موجود در این گیاه هستند. در این مطلب فواید گیاه و دمنوش درمنه را برای کرونا و سایر بیماری ها، توضیح خواهیم داد.

طرز تهیه دمنوش درمنه (آرتمیس) و خواص آن در درمان بیماری ها

ترکیبات دمنوش درمنه چیست؟

اخیرا در جاهای مختلف جهان و به خصوص ماداگاسکار، از دمنوش ترکیبی درمنه برای درمان کرونا استفاده می گردد و موافقان و مخالفان خود را دارد (تقابل همیشگی طب سنتی و مدرن!)

دمنوش درمنه که بعنوان درمان اورگانیک برای کووید 19 در ماداگاسکار معرفی شده از گیاهی به همین نام (از خانواده کاسنی ها) و چند گیاه مالاگاسی دیگر به دست می آید.

طرز تهیه دمنوش درمنه

طرز تهیه دمنوش درمنه و طریقه مصرف

جهت استفاده از این گیاه به صورت دمنوش، باید 1 قاشق غذاخوری از گیاه را خرد کنید و در سه لیوان آب جوش در زمان 30 دقیقه دم کنید و بعد آن را صاف نموده و در طی روز مصرف کنید.

بنا بر بیماری خاصی که دارید، می توانید این دمنوش را سه وعده در روز و هر وعده به میزان یک فنجان یا یک لیوان بیاشامید. میزان استاندارد براى مصرف بچه ها نصف مقدار (نصف فنجان سه وعده در روز) ذکر شده است.

در صورت تمایل میزان کمی نبات و یا عسل به آن اضافه نمایید. (البته اگر از عسل استفاده می کنید، باید اجازه دهید دمنوش از حرارت بیافتد و بعد عسل را اضافه کنید.)

نکته: طبیبان طب سنتی در ایران نیز، برای درمان و بهبود عوارض کرونا، توصیه می نمایند 1 قاشق غذاخوری درمنه را در یک لیوان آب، آنقدر بجوشانید تا نصف گردد. سپس با این محلول، روزانه سه بار، پهلو کتف و قفسه سینه بیمار را ماساژ دهید.

فواید دمنوش درمنه در طب سنتی

خواص مهم دمنوش گیاه درمنه

استفاده از درمنه برای سوءهاضمه ،کم اشتهایی، نفخ و اسهال

برای تهیه دم نموده آن 2 قاشق چایخوری برای هر فنجان آب کافی است و می توان 2 تا 3 فنجان در روز مصرف نمود.جوشانده این گیاه در حمام ، پانسمان و برای درمان ورم سرما زدگی و زخم های مختلف مورد مصرف قرار می گیرد.از این گیاه می توان به عنوان خوشبو نماینده در مواد غذایی به عنوان گوشت و در تهیه عطر استفاده کرد.چنانچه به عنوان کرم کش از دم نموده آن استفاده گردد می توان یک فنجان 15 دقیقه قبل از صبحانه و 3 روز متوالی در آخر هر ماه استفاده نمود و این دستور باید برای 2ماه تکرار گردد.

برطرف مسائل گوارشی با گیاه درمنه

به شکل تیزان (1- 2 قاشق غذاخوری از گیاه خورده شده را در نیم لیتر آب بجوشانید و بگذارید بماند) برای برطرف بی اشتهایی، ضعف گوارش و قاعدگی نامنظم به کار می رود.

اثر ضد نفخ و بادشکن گیاه درمنه

از دیگر خواص درمنه خاصیت بادشکنی و ضد نفخی است. همانطور که ذکر شد در بعضی مناطق ایران از این گیاه در تهیه غذا استفاده میگردد. همچنین از برگ و سرشاخههای آن در تهیه ترشی استفاده میگردد.

درمنه برای درمان سرماخوردگی و سرفه

یکی از گیاهان دارویی که از آن برای درمان سرماخوردگی با روشهای خانگی استفاده میگردد، گیاه دارویی درمنه است. از جوشانده این گیاه همچنین برای درمان سرفه نیز استفاده میگردد.

تاثیر درمنه بر درمان مرض قند

کسانی که مرض قند دارند از دمنموده گرد غنچه گیاه درمنه می توانند استفاده نمایند. به این منظور غنچه های ناشکفته گیاه را با دقت پاک نموده سپس در سایه خشک نموده و بکوبید. سپس از الک ریز رد نموده و سپس گرد قابل استفاده می باشد.

درمنه و سرطان!

نتایج تحقیق در مورد اثر درمنه در نابودی سرطان به ویژه سرطان های ریه و سینه کمتر از یک روز در مجله Life Science به چاپ رسیده است. مصرف این گیاه توسط بیماران با نابودی 98 درصدی سلول های سرطانی همراه بوده است.

گیاه درمنه که در دسته گیاهان دارویی آرتمیسینین قرار می گیرد اکنون برای درمان مقابله با مالاریا بکار می رود و کارشناسان امیدوارند در آینده بتوانند از این گیاه در درمان انواع سرطان ها و ساخت داروهای شیمی درمانی استفاده نمایند.

نکته قابل توجه در مورد گیاه درمنه عدم استفاده آن به همراه بعضی داروها و مواد غذایی است که در آن حالت خود به یک عامل تسریع سرطان تبدیل می گردد.

عوارض و مضرات دمنوش درمنه

  • گیاه درمنه برای معده و عصب مضر است.
  • این گیاه سردرد آورو مایه درد سر می باشد افرادی که میگرن دارند نباید مصرف نمایند.

سخن آخر

طول دورۀ درمان با دمنوش درمنه بسته به نوع بیمارى متفاوت است و تا زمان درمان کامل بیمارى مى توان از آن استفاده کرد که البته حتما باید زیر نظر پزشک طب سنتی صورت گیرد.

آیا شما از دمنوش درمنه برای درمان بیماری خاصی استفاده نموده اید؟ لطفا تجربیات، نظرات و سوالات خود را در پایین همین صفحه بنویسید. شما همچنین می توانید طرز تهیه دمنوش کندر و خواص آن را نیز در خبرنگاران بخوانید.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 26134

به "طرز تهیه دمنوش درمنه (آرتمیس) و خواص آن در درمان بیماری ها" امتیاز دهید

863 کاربر به "طرز تهیه دمنوش درمنه (آرتمیس) و خواص آن در درمان بیماری ها" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دمنوش درمنه (آرتمیس) و خواص آن در درمان بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید