عطر باکارا روژ 540: عطری که همه دیوانه اش شدند

به گزارش مجله آزمون اول، این عطر در چند سال گذشته به یکی از موضوع های صحبت همیشگی دوستداران رایحه های خاص تبدیل شده است و خالق این عطر از شما می خواهد با بو های شیرین معمولی خداحافظی کنید.

عطر باکارا روژ 540: عطری که همه دیوانه اش شدند

دوستداران این عطر آن را به چیز های متفاوتی تشبیه کرده اند؛ این عطری است که غروب آفتاب در میکونوس را به یاد می آورد؛ سعادتمند و سرخوش. خواننده رپ کارتل دو در یکی از ترانه ها خود می خواند: باکارا روژ 540 بوی پول می دهد. کیسی ماسگریوز این عطر را یکی از چیز های موردعلاقه خود نامیده است و کریستین کوین از گروه سانست می گوید: آرایشگر من آن را می زند. همسایه من آن را می زند. من فقط می گویم: ای بابا. من بودم که اول آن را می زدم!

باکارا روژ 540 واقعا چه بویی دارد؟

کورکجیان در توصیف بوی این عطر به هارپر بازار می گوید: من آن را یک کیمیاگری شاعرانه می دانم که از نت های هوایی یاسمن، درخشش زعفران، جنبه های معدنی عنبر و تکه چوب هایی از سرو تازه بریده شده گرفته است. این یک رایحه لذیذ است؛ به این معنی که رایحه آن تقریبا خوراکی است، اما یک شیرینی تند و تلخ را با طعم معطر متعادل و آن را به سمت دیگری هدایت می کند.

داستان این عطر از کجا شروع شد؟

باکارا یک مارک لوکس فرانسوی و سازنده کریستال های ظریف است که در محلی به همین نام در شمال شرقی فرانسه واقع شده است.

عطر باکارا روژ 540 که در سال 2014 راهی بازار شد، بلافاصله محبوب نشد. این یک عطر تولید محدود به مناسبت دویست و پنجاهمین سالگرد این مارک کریستال بود که لابی هتل باکارا نیویورک را معطر می کرد. اکنون آن را عطر سال 2021 می نامند و در حال حاضر در بین 20 عطر پرطرفدار جهان قرار گرفته است که بیشتر آن ها را مارک های بزرگ مد و چهره های مشهور تبلیغ می کنند، اما به شکلی غیرمعمول، هیچ کدام از این خصوصیات آن ها را ندارد.

این عطر با قیمتی نسبتا نجومی عرضه می شود؛ شیشه های 35 میلی این عطر 195 دلار قیمت دارند و بسیار معروف است که هر پاف از این عطر برای مصرف کننده حدود 18 دلار تمام می شود.

موفقیت این عطر با نگاهی به گذشته خالق عطر، فرانسیس کورکجیان، منطقی است. کورکجیان مانند موج سواری ماهر که طبیعت و دریا و امواج را به خوبی می شناسد، بهترین زمان ممکن برای رام کردن امواج بازار را برمی گزیند. او بار ها و بار ها با آثاری مانند Green Tea الیزابت آردن و Le Male اثر ژان پل گوتیه این کار را انجام داده است.

کورکجیان می گوید: در 30 سال گذشته، ما تحت تاثیر هاله ای شیرین بوده ایم. عطر های شیرینی مانند Muglers Angel و Lancômes La Vie Est Belle غالب شده اند و برخی به لطف ترکیبی از بسیاری از مواد شیرین، بوی چسبناک، پودری، خوش طعم، چرب و حتی سردردآورنده ای می دهند.

کورکجیان موج خود را برگزید و در باکارا روژ 540، تنها از یک نت شیرین استفاده کرد: اتیل مالتول، یک ماده قدرتمند که رایحه متمایز مربای توت فرنگی شیرین شده را به باکارا روژ 540 می دهد. این رایحه شیرین است، اما بوی تقریبا سوخته ای می دهد و در مقابل کیفیت چوبی و خوش طعم ماده دیگری به نام امبرکسان (Ambroxan) پارادوکسی ایجاد می کند که به اندازه یک دسر شور و شیرین اعتیادآور است.

کورکجیان می گوید: من یک عطر سنگین می خواستم که هم روشن و هم سبک باشد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 40362

به "عطر باکارا روژ 540: عطری که همه دیوانه اش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطر باکارا روژ 540: عطری که همه دیوانه اش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید