معرفی تعدادی از غذاهای محبوب در کرواسی

به گزارش مجله آزمون اول، سبک آشپزی کرواسی تحت تاثیر فرهنگهای مختلفی قرار گرفته است. با توجه به اینکه از کدام ناحیه کرواسی دیدن می کنید، برترین غذاهای کرواسی را خواهید یافت که مشخصا تحت تاثیر سبکهای ایتالیایی، اتریشی، مجارستانی یا ترکی قرار گرفتند. در آشپزخانه و رستورانهای سراسر این کشور تاکید زیادی به استفاده از ترکیبات تازه فصلی و آماده کردن غذاها به روش خانگی می شود. با ما در مقاله بهترین غذاهای کرواسی همراه شوید تا شما را با شماری از غذاهای محبوب در کرواسی آشنا کنیم.

معرفی تعدادی از غذاهای محبوب در کرواسی

فهرست مطالب

Crni RižotoZagorski ŠtrukliBurekĆevapčićiManeštraPekaFužiPašticadaPršutBrodetSoparnikPovrće na Žaru

Crni Rižoto

این خوراک در مناطق کرواسی ساحلی به ویژه Dalmatia معروف است. Crni Rižoto یک ظرف حاوی برنج مثل ریزوتوی ایتالیایی بوده که با ماهی مرکب تهیه می گردد. اسم این مورد از برترین غذاهای کرواسی به این دلیل انتخاب شده که ماهی مرکب از خود جوهر سیاهی آزاد می کند که باعث می گردد تا رنگ برنج شدیدا مشکی گردد. البته، این غذا می تواند با جانوران دریایی دیگر مثل کیسه ماهی، هشت پا یا حتی سخت پوستانی مانند صدف و حلزون هم تهیه می گردد.

Zagorski Štrukli

یک خوراک سنتی از مناطق Hrvatsko Zagroje و Zagreb واقع در کرواسی شمالی است که از خمیری باریک و پهن تهیه می گردد و شبیه به نوعی پیراشکی یا استرودل(strudel) است. این خمیر با پنیر، تخم مرغ و خامه ترش پر می گردد. برای تبدیل این مورد از غذاهای محبوب در کرواسی به شیرینی، می توان بدان شکر اضافه نمود و سپس در فر پخت.

Burek

Burek یک میان وعده معروف است که در نانوایی های سراسر کرواسی وجود دارد. این میان وعده مانند börek ترکی از خمیر باریک لایه لایه و پر شده از گوشت یا پنیر، اسفناج، سیب زمینی یا سیب تهیه می گردد. Burek را همیشه می توان پیدا کرد و یکی از برترین غذاهای کرواسی بشمار می آید.

Ćevapčići

این خوراک بشقاب محبوب دیگری است که در منوهای سراسر کرواسی، کشورهای دیگر در زمانهای عثمانی و زیر مجموعه یوگسلاوی سابق یافت می گردد. این غذا از گوشتهای کبابی و لوله ای شکل گاو، بره یا خوک در ترکیب با پیاز و ادویه های مختلف تهیه می گردد. Ćevapi به همراه یک سس غلیظ، گاهی بادمجان و نان لواش ور نیامده lepinja سرو می گردد.

Maneštra

سوپ سبزیجات غلیظی است که مانند مینیسترونی ایتالیایی از ترکیب انواع لوبیا، حبوبات و سبزیجاتی مثل ذرت، سیب زمینی، کلم و رازیانه تهیه می گردد. این مورد یکی از غذاهای محبوب در کرواسی بوده و چون تقریبا همیشه با گوشت خوک تهیه می گردد، برای گیاهخواران مناسب نیست.

Peka

نام یک روش سنتی برای آرام پختن غذا در دالماسیا (Damlatia) است. از این روش برای پختن سبزیجات، گوشت یا غذاهای دریایی بر روی آتش استفاده می کنند. مواد مورد نیاز بر روی یک ماهیتابه بزرگ چدنی قرار گرفته و قبل از اینکه آن را در خاکسترهای آتش قرار دهند، روی آن را به وسیله یک درپوش زنگوله شکل می پوشانند. غذا به آرامی کبابی می گردد و گیاه تازه برای طعم دهی بیشتر به آن اضافه می کنند.

Fuži

fuži لوله ای شکل احتمالا معروف ترین خوراک است، اما njoki یا gnocchi و pljukanci که با دست رول شده اند هم محبوبیت زیادی دارند. این پاستا معمولا به همراه سسهای تهیه شده از گوشت سرو می گردد.

Pašticada

این مورد از برترین غذاهای کرواسی، یک غذای پر زحمت بوده که معمولا برای مناسبت های خاص درست می گردد. گوشت را با سرکه، سیر و میخک مزه دار و بعد با تکه های هویج و بیکن پر می کنند. سپس آن را همراه گوجه، هویج وحشی، الو، جوزهندی و prošek می پزند. این یکی دیگر از غذاهایی است که زمان زیادی برای حاضر شدن لازم دارد و معمولا آن را به همراه پاستای خانگی سرو می کنند.

Pršut

یک گوشت شور و دودی بوده که خیلی شبیه prosciutto ایتالیایی یا Parma ham است. حداقل یک سال زمان می برد که آن را به کمک باد سرد bura که در Adriatic از شمال شرق می وزد، دودی کنند. Pršut معمولا به عنوان پیش غذا در شروع وعده به همراه پنیر، نان و لیوانی از نوشیدنی سرو می گردد .

Brodet

این غذای دریایی و مخصوص دالماسیا، سوپ ماهی غلیظی است که با پیاز، سیر، گوجه، جعفری، روغن زیتون و ادویه های مختلف مزه دار شده است. نامهای دیگری چون brudet ،brujet یا brodeto هم دارد و می توان آن را در منوهای مناطق ساحلی دیگر هم پیدا کرد. معمولا آن را به همراه Palenta که با آرد ذرت تهیه می گردد، سرو می کنند.

Soparnik

یک نان لواش سنتی و خوشمزه مخصوص منطقه Poljica واقع در Dalmatia مرکزی است. این مورد از بهترین غذاهای کرواسی با چغندر خرد شده پر و در تنور پخته می گردد و سپس روی آن سیر خرد شده و روغن زیتون می ریزند و آن را به قطعات الماسی شکل می برند. Soparnik یکی از معدود غذاهای کرواسی بوده که مناسب گیاهخواران هست.

Povrće na Žaru

غذایی است که از سبزیجات کبابی مثل فلفل قرمز، بادمجان، قارچ و کدو تشکیل شده و یکی از بهترین غذاهای کرواسی بشمار می آید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17211

به "معرفی تعدادی از غذاهای محبوب در کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از غذاهای محبوب در کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید