همه چیز درباره ماساژ صورت و چشم

به گزارش مجله آزمون اول، 1-با بهبود حالت عضلانی و پوست صورت، پوست نرم تر و با قوام تر می گردد. 2-ریلکس شدن عضلات صورت و چشم ها 3-تسکین سردردها و درهای ناحیه صورت 4-کاهش چین و چروک ریز و کم عمق روی پوست 5- تحریک جریان خون 6-کاهش استرس و تنش

همه چیز درباره ماساژ صورت و چشم

همه چیز درباره ماساژ صورت و چشم

1-با بهبود حالت عضلانی و پوست صورت، پوست نرم تر و با قوام تر می گردد. 2-ریلکس شدن عضلات صورت و چشم ها 3-تسکین سردردها و درهای ناحیه صورت 4-کاهش چین و چروک ریز و کم عمق روی پوست 5- تحریک جریان خون 6-کاهش استرس و تنش

نکته: پیش از ماساژ صورت دسته های خود را با آب و صابون کاملاً بشویید و پوست صورت خود را کاملاً پاک کنید. چنانچه پوست صورت شما دچار آکنه و یا زخم است، از ماساژ دادن آن خودداری کنید. می توانید در ماساژ صورت از روغن های مخصوص هم بهره ببرید. کف دست های خود را به روغن آغشته نموده و به آرامی روی صورت خود بمالید (البته به غیر از چشم ها)

ماساژ صورت

1-چشمان خود را ببندید و کف دست ها را روی چشم ها قرار دهید. به روی چشم ها فشار ملایمی وارد نموده و به آهستگی دست ها را بردارید.

2-شست خود را وسط چانه قرار دهید و با حرکات چرخشی آن را ماساژ دهید. 3- با کف دست ها، یکی در پی دیگری، روی پیشانی از رأس بینی تا خط رویش موها بکشید. 4-از رأس بینی آغاز نموده و از ابتدا تا پایانی ابروها را با انگشتان شست و اشاره نیشگون وار بکشید. 5-زیر استخوان های گونه را با ملایمت به سوی بالا فشار دهید و به مدت 30 ثانیه نگه دارید. 6-انگشت اشاره و انگشت میانی را دو طرف سوراخ های بینی قرار داده و در جهت زیر استخوان های گونه، سپس بالاتر از گوش ها بکشید و در پایان در ناحیه شقیقه ها یک حرکت دایره وار انجام دهید. 7-نوک سه انگشت خود را بر روی بخش فوقانی پیشانی قرار داده و با کمی فشار به سمت شقیقه ها و پایین بکشید. 8-انگشتان را روی نقطه آغاز ابروها گذاشته و به سمت شقیقه ها بکشید. 9-انگشت اشاره را از وسط لب ها به سمت گوشه لب ها و بالا بکشید و 30 ثانیه نگه دارید. 10-از چانه آغاز کنید و کف دستانتان را روی استخوان های گونه و خط فک به سمت شقیقه ها و گوش مالش دهید. 11- نوک انگشتان سبابه را روی چانه قرار داده و به سمت بالا تا پایین استخوان های گونه بالا بکشید و 30 ثانیه نگه دارید.

ماساژ چشم ها

1-کف دست خود را روی چشم ها گذاشته و با اعمال فشاری ملایم به صورت چرخشی ماساژ دهید. 2-شست و انگشت اشاره خود را روی پلک های پایین و بالا قرار داده و با ملایمت به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید. در این ماساژ باید کره چشم ها را هم احساس کنید. 3-دو انگشت خود را در دو طرف کره چشم قرار داده و با حرکات ملایم رو به بالا و پایین بدون اعمال فشار ماساژ دهید. 4-با چشمان کاملاً باز و یا نیمه بسته، انگشت اشاره را در قسمت راست چشم قرار داده و سپس چشم را به سمت راست بچرخانید و درمقابل فشار انگشت روی کره چشم اندکی مقاومت کنید.

برای چشم چپ هم عکس این حرکت را تکرار کنید. این تمرین را در قسمت گوشه های داخلی چشم هم انجام دهید.

چند ماساژ ژاپنی بر پایه طب سوزنی

1-با ضربات ریتمیک و نرم با برآمدگی های انگشتان دست به سر خود ضربه وارد کنید (تأثیر: آرامش بخش، برطرف کننده اضطراب)

2-با شست خود روی برآمدگی وسط بینی، میان دو ابرو را فشارداده و نگه دارید، سپس فشار را بردارید. این عمل را چند بار تکرار کنید. (تأثیر: آرامش بخش و برطرف کننده بی خوابی)

3-سر را میان دو دست قرار داده و با ملایمت فشار دهید. شست ها را هم در ناحیه شقیقه ها به صورت چرخشی حرکت داده و نفس عمیقی بکشید (تأثیر: برطرف تنش و ریلکس کردن عضلات)

4-انگشت اشاره را به طور افقی زیر بینی قرار داده و به چپ و راست حرکت دهید. این کار را 12 بار تکرار کنید (تأثیر: تنظیم متابولیسم و افزایش اعتماد به نفس)

منبع: کانون خانواده 229

منبع: راسخون
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 29148

به "همه چیز درباره ماساژ صورت و چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره ماساژ صورت و چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید