طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و مقوی بدون گوشت

به گزارش مجله آزمون اول، تابستان فصل بامیه است و درست کردن خورشت یا خورش بامیه از اوجب واجبات. می دانستید طبع بامیه سرد و تر است و یک غذای بسیار مناسب برای روزهای گرم تابستان و پیشگیری از گرمازدگی است؟ اگر هم مبتلا به دیابت هستید با خیال راحت بامیه میل کنید چون قند خون شما را تنظیم می نماید. طرز تهیه خورشت بامیه بدون گوشت را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و مقوی بدون گوشت

طرز تهیه خورشت بامیه بدون گوشت

علاوه بر خورش بامیه مجلسی جنوبی که با گوشت یا مرغ درست می گردد، طرز تهیه خورشت بامیه بدون گوشت هم بسیار مرسوم و اتفاقا خیلی هم آسان است. اگر گیاهخوار هستید یا به هر دلیلی منع مصرف گوشت و مرغ دارید خودتان را از خواص بی شمار بامیه محروم نکنید. از تکه های سویا میت یا همان سویا تکه ای هم می توانید در ترکیب این خورش گیاهی بهره ببرید. در طرز تهیه خورشت بامیه بدون گوشت به این مواد احتیاج دارید:

مواد لازم برای 4 نفر

بامیه: 700 گرم

سویا میت: 300 گرم

گوجه فرنگی رنده شده: 6 عدد عظیم

پیاز: 1 عدد عظیم

سیر رنده شده: 2 حبه

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار دلخواه

آب غوره یا آب لیموترش: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

سویا میت را به مدت 20 دقیقه خیس کنید. پیاز را نگینی خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید تا طلایی گردد. وقتی پیاز سبک و طلایی شده سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید. آب سویا را بچلانید و بوی سیر که بلند شد تکه های سویا را اضافه کنید و تفت دهید. ادویه و رب را هم اضافه کنید و خوب با سویا سرخ کنید تا طعم خامی رب گرفته گردد. سپس گوجه پوره شده یا رنده شده را هم اضافه کنید و اجازه دهید آب گوجه فرنگی خوب گرفته گردد.

حالا آب جوش اضافه کنید و صبر کنید خورش روی شعله ملایم گاز خوب بپزید و جا بیفتد و غلیظ گردد. در این فاصله بامیه های شسته شده و آماده شده را در کمی روغن تفت دهید و در 20 دقیقه پایانی پخت به خورش اضافه کنید. در همین زمان نمک و فلفل و ترشی خورش را هم اندازه کنید و صبر کنید تا خورش جا بیفتد و غلیظ و کم آب گردد. اگر طعم سویا را دوست ندارید آن را حذف کنید. خورش بامیه گیاهی و بدون گوشت را هم با نان یا برنج سرو کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: افق کوروش
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12903

به "طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و مقوی بدون گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه و مقوی بدون گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید