نکاتی ساده و ضروری برای داشتن قلب سالم

به گزارش مجله آزمون اول، ده نکته را که از مبتلا شدن به بیماری های قلبی جلوگیری می نماید به صورت کوتاه و مفید برای شما جمع آوری نموده ایم.

نکاتی ساده و ضروری برای داشتن قلب سالم

به گزرش خبرنگار ، با رعایت تنها ده نکته می توان از مبتلا شدن به بیماری های قلبی در امان بود. این نکات را که به صورت کوتاه و مفید ارائه شده است با دقت بخوانید و تا حد زیادی بدن خود را سلامت نگه دارید.

حداکثر 5 روز در هفته به مدت 30 دقیقه حرکات ورزشی انجام دهید؛ شما می توانید آن را به 10 دقیقه نیز تبدیل کنید. آن را به هر راهی که می توانید انجام دهید، مثلاً برای رفتن به سر کار از دوچرخه بهره ببرید.

سیگار کشیدن یکی از علت های اصلی انسداد شریان های قلب و بیماری های مربوط به آن است. شما با ترک سیگار خطر سکته قلبی را به نصف افراد سیگاری می رسانید.

بالا بودن وزن، خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را به شدت بالا می برد. به رژیم غذایی متعادل که شامل چربی های کم و استفاده زیاد از میوه ها و ورزش فراوان است روی آورید.

در هر روز از 5 سهم میوه و سبزیجات بهره ببرید. به مربای صبحانه خود میوه خشک اضافه کنید و به سس پاستایتان سبزیجات اضافه کنید.

ماهی اسقومری ماهی ساردین و تن ماهی تازه و سالمون منشأ اصلی و سرشار از امگا3 هستند که می تواند از قلب شما در برابر بیماری ها محافظت کند.

اگر شما تحت فشار هستید ذهنتان را با راه رفتن پاک کنید. این کار افکار شما را متمرکز می نماید و برای کم شدن تنش به شما یاری می نماید. اگر این راه رفتن تندتند باشد جزء فعالیت های روزانه تان هم حساب می گردد.

تغییرات کوچک در رژیم غذایی تان می تواند اثرات بسیار مثبتی روی سلامت شما داشته باشد. به جای شیر های پرچرب از شیر های نیم چرب بهره ببرید. از گوشت استفاده نکنید و غذا های آب پز و بخارپز را به غذا های سرخ شده و کبابی ترجیح دهید.

هر روز چند وعده میوه باید بخوریم؟

برچسب روی محصولات را بخوانید تا متوجه شوید که هر کدام دارای چه موادی است تا بتوانید برای اینکه سالم تر زندگی کنید، انتخاب بهتری انجام دهید.

انتهای پبام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 10338

به "نکاتی ساده و ضروری برای داشتن قلب سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی ساده و ضروری برای داشتن قلب سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید