کرپ سبزیجات یک صبحانه ساده و سالم

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران : طرز تهیه کرپ سبزیجات را در این فیلم مشاهده کنید.

کرپ سبزیجات یک صبحانه ساده و سالم

کرپ سبزیجات برای صبحانه شما و فرزندتان گزینه مناسب و متنوعی است.

به گزارش خبرنگاران، کرپ ، انواع مختلفی دارد و گزینه مناسبی برای پیش غذا یا صبحانه محسوب می گردد. کرپ سبزیجات نوعی کرپ سالم و خوشمزه است که پختن آن هم کار سختی نیست.

در ادامه، فیلمی از آموزش طرز تهیه کرپ سبزیجات را مشاهده می کنید.

طرز تهیه کرپ سبزیجات

کرپ سبزیجات یکی از خوشمزه ترین کرپ های می باشد و کرپ با پنکیک ها متفاوت هست شاید فقط فرانسوی ها بودن با نازک درست کردن کرپ آن را تبدیل به یک هنر کردند. کرپ ها جز غذای ملی کشور فرانسه می باشد. حدود قرن 12 گندم سیاه در شمال فرانسه معرفی گردید و بعد از آن کرپ ها، فرنی و پنکیک ها ابداع شد. افسانه ها می گویند که یک زن خانه دار در بریتانیا به طور تصادفی مقداری فرنی نازک روی اجاق گاز ریخته و به وسیله این اشتباه کرپ کشف شده که طعم یک پنکیک ترد نازک چقدر می تواند خوب باشد. در کرپ سبزیجات شما می توانید از انواع سبزیجات مورد علاقه خود بهره ببرید.

مواد لازم برای تهیه کرپ سبزیجات

تخم مرغ 4 عدد

آرد سفید 1 پیمانه

شیر 3/4 پیمانه

هویچ ریز زنده شده 1/4 پیمانه

پیاز ساطوری شده 1/4 پیمانه

جعفری خرد شده 1/4 پیمانه

فلفل دلمه ساطوری شده 1/4 پیمانه

نمک و فلفل به مقدار لازم

کره یا روغن برای چرب کردن تابه

مرحله اول : آماده سازی مواد کرپ

ابتدا تمام مواد گفته شده را رنده و ساطوری کنید و کنار دستتون بگذارید. داخل کاسه ای تخم مرغ را شکسته و با همزن دستی خوب بزنید تا از لختگی در بیاید سپس تمام سبزیجات گفته شده در دستور را اضافه کنید و با همزن خوب بزنید تا باهم مخلوط شوند.

مرحله دوم : اضافه کردن آرد و شیر

آرد را که از قبل یک بار الک کردیم به آرامی و به تدریج به موادمون اضافه می کنیم و هم می زنیم نباید یکباره آرد را اضافه کنید ورگنه آرد گوله می گردد در پایان شیر را به مایه مون اضافه نموده و هم می زنیم تا مایه کرپ رقیق گردد.

مرحله سوم : پخت کرپ سبزیجات

داخل تابه را با مقداری کره یا روغن با قلمو خوب چرب کنید حتما از تابه نچسب بهره ببرید تا خروجی کار شما خوب از آب دربیاد. تابه را روی حرارت گذاشته تا داغ گردد وقتی تابه خوب داغ شد یک ملاقه از مواد کرپ را داخل تابه بریزید و تابه را بچرخانید تا تمام مواد کرپ به صورت لایه نازک داخل تابه را بگیرید چند دقیقه صبر کنید تا روی کرپ حباب بزند وقتی این رخ داد طرف دیگر کرپ را برگردانید و بگذارید خوب پخته گردد کرپ سبزیجات ما حاضر است می توانید داخل کرپ ها هم سبزیجات دلخواه خود را گذاشته و با سس کچاب و یا خردل میل کنید.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: رکنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 29930

به "کرپ سبزیجات یک صبحانه ساده و سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرپ سبزیجات یک صبحانه ساده و سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید